Tuesday, August 24, 2010

شکایتی بحق در دادگاهی درست و علیه شرکتی خطاکار

شکایتی بحق در دادگاهی درست و علیه شرکتی خطاکار

جوابیه عیسی سحرخیز و مهدی سحرخیز به اطلاعیه نوکیا زیمنس

شکایتی بحق در دادگاهی درست و علیه شرکتی خطاکار

 

متاسفانه شرکت نوکیا زیمنس همچنان در طرف اشتباه  واقعیّت ایستاده استدادخواست شاکیان این پرونده بدرستی علیه شرکتهایی خطاکار و مسئول در دادگاه فدرال آمریکا  و بخاطر نقض قوانین شکنجه و دیگر قوانین بین المللی حقوق بشر اقامه شده است.

 

شرکت نوکیا زیمنس وظیفه داشته است که مطیع قوانین آمریکا و استاردهای جهانی حقوق بشر باشد. آنها بی مسئولیت و بی پروا از این مسئولیت سر باز زده اند و به ایران تجهیزات پیشرفته جاسوسی مکالمات اکترونیکی فروخته اند.  فروش این فن آوری به ایران و تربیت کادر فنی ایران برای بکارگیری این دستگاهها مصداق کمک و همیاری آگاهانه و عامدانه از دولت ایران در تخطی از حقوق شهروندی و اعمال شکنجه و نقض حقوق بشر است، که موجب صدمات جبران ناپذیری بر آقای عیسی سحرخیز بوده است.

 

شرکت نوکیا زیمنس ادعا میکند که "فروش این دستگاهها که با استانداردهای جهانی انطباق دارد، لازمه شبکه های مخابراتی ایران است و این غیرعملی است که بخواهیم این دو را از هم جدا بکنیم". اما استاندرهای جهانی "استراق سمع قانونی"  تاکید میکنند که شنود شهروندان باید با انطباق با اصول جهانی حقوق بشر باشد. بنابر این وقتی هیچ روندی برای حراست از حقوق بشر در ساختار اجرایی شنود در ایران وجود ندارد این شنودها بر خلاف قانون هستند. بی شک همگون دانستن  واقعیت های شنود در کشورهای پیشرفته در مقایسه با ایران کاری عبث و بی منطق است.

 

هرچند مزایای زیادی در استفاده از لوازم ارتباطی وجود دارد، ولی ما نباید از نقض حقوق بشر که با استفاده از این تجهیزات اتفاق میافتد چشم پوشی کنیم. مسئولیت شرکتهای مخابراتی برای طبعیت از قوانین بین المللی حقوق بشر امری است مستقل از مزایای دستگاههای تولید شده.

 

شرکت نوکیا زیمنس به ایران دستگاههایی را فروخته که باعث نقض آزادی بیان ایرانیان شده و از ارتباط  بدون سانسور آنها ممانعت بعمل آمده است. لذا نمکفروش این نوع دستگاهها در تخطی از تحریمهای اخیر دولت آمریکا است. بنابر این ما خواهان قطع قراردادهای دولتی آمریکا با شرکت نوکیا زیمنس هستیم.

 

شاکیان این پرونده توسط وکللایشان در دفتر Moawad & Herischi از سیستم قضایی آمریکا می خواهند که شرکت نوکیا زیمنس را بخاطر همکاری در شکنجه آقای سحرخیز و تخطی از مسئولیت های بین اللملی اشان جواب گو بداند تا از تکرار اینگونه اتفاقات در آینده جلوگیری شود.

علی هریسچی
August 23, 2010

Posted via email from Onlymehdi

No comments: